Prečo bolí?

Pamätám si roky 60-te, po škole sme zobrali loptu-gumenicu a hrali aspoň 2 hodiny futbal. Potom som prišiel domov, vymenil knihy do školy na ďalší deň, cca 1 hodinu som sa "učil" . Zo šopy vytiahol starý bicykel , ktorý som zdedil po staršom bratovi, a ten ho zase dostal od staršieho bratranca. Domov som prišiel večer, jedným očkom pozrel, čo dávajú na prvom, ale zároveň a poslednom programe našej čierno-bielej telky, uhloriečky 29cm a unavený za pár minút zaspal. Tak toto, už nikdy nebude. Pohyb, pohyb a ešte raz POHYB, je to čo potrebujeme.

Všetkého veľa škodí

Ak teda máte sedavé zamestnanie, tak potom to musíte kompenzovať nielen pohybom, ale aj cvičeniami. Teraz nemám na mysli cvičenia v posilňovni, kde by z Vás padali kropaje potu, ale jemný strečing časti tela, ktoré sú zaťažované jednostranne, hlavne pri sedení. Keďže naša stavba tela je predurčená na pohyb v vzriamenj polohe, dlhodobé sedenie spôsobuje tlak na chrbticu, stavce a tým aj na jej deformáciu. Nie u každého sa to prejaví rovnako rýchlo a v rovnakej miere. Najlepším účinným prostriedkom je cvičiť tie časti tela, ktoré sú zaťažované jednostrane. ALE hlavne: NA ČOM SEDÍM A AKO SEDÍM? AJ SEDIEŤ SA MUSÍ VEDIEŤ. MEŇTE FORMY SEDENIA! Popri klasickej stoličke používajte KĽAKAČKU.